dilluns, 18 d’agost del 2008

Aniversari

Casualitats curioses de la vida: ahir, parlant amb la dona d'un amic francès, que tenim de visita aquests dies, a casa d'un bon amic comú, vaig descobrir que la seva filla petita va nèixer en una Data Molt Senyalada per mi.

Tot va venir perquè li vaig preguntar quant tenia, la nena. Va dir-me que vint-i-un mesos, que el novembre que ve faria dos anyets. I just en aquell moment va manifestar-se la casualitat: no sé explicar el perquè, però se'm va encendre una llumeta al cap i vaig dir-li: El 14! No em diràs que va nèixer el 14? Jo no en tenia ni idea, abans de preguntar-li. Però la mare, va i fa: Doncs sí, el 14! Com ho sabies? I jo vaig dir que no, que no ho sabia. Però mira, tu, el 14 de novembre de 2006 va ser el dia que vaig fumar-me el meu darrer cigarret. El dia que vaig de deixar de fumar per sempre. I amén.

Té algun significat, tot plegat? O és una casualitat i prou? Sigui com sigui, la nena és una rosseta maquíssima de gairebé dos anyets... i jo sempre recordaré el seu anirversari.